Newsweek.pl: Lego wyprzedza Ferrari

Duński producent klocków wyprzedził Ferrari w wyścigu o miano najpotężniejszej marki świata. Dopalaczem okazał się sukces filmu „Lego: Przygoda”.

- W świecie zanurzonym w nowoczesnych technologiach, rodzice są zachwyceni kreatywnością, którą wyzwalają w dzieciach klocki, jest w tym też szczypta nostalgii za własnym dzieciństwem. Film „Lego: Przygoda” doskonale wykorzystał to międzypokoleniowe doświadczenie, które przełożyło się w ostatnim roku na 500 mln dolarów zysku – twierdzą analitycy firmy Brand Finance, która przygotowała zestawienie najpotężniejszych i najwartościowszych marek. W oparciu o wyniki finansowe, rozpoznawalność, wpływ na rynek i wiele innych czynników firmy otrzymują od analityków firmy punkty, które ostatecznie odzwierciedlają pozycję w rankingu.

W ostatnich latach na pierwszej pozycji pewnie mknęło włoskie Ferrari. Choć firma z czarnym koniem w logo jest ciągle niezwykle rozpoznawalną marką (wartość marki wzrosła w ostatnim roku o 18 proc. do 4,7 mld dolarów), to do końca tegorocznego rankingu dojechała dopiero na 9 pozycji.

Źródło informacji: www.newsweek.pl

 

Powrót